ازمدینه تا طوس؛ پایان؛ درس بزرگ امام رضا علیه السلام چه بود؟

قدرت پول را ببینید. بنابراین قدرتهای اقتصادی میتوانند بحران ایجاد کنند. بحران‌آفرینی، جنگ‌آفرینی و ایجاد نظام‌های خشن و قسی القلب - مثل اسرائیل - کار اینهاست. باید اینها را به چالش کشید. کی میتواند؟ یک هویت جمعىِ بین‌المللىِ زنده‌ی خسته‌نشو، متکی به ایمان قلبی و دینی؛ این است که نمیگذارد انسان خسته شود. هر چیز دیگری قابل خسته شدن است.
بیداری اجتماعی
غرب برای سبک زندگی ما برنامه دارد، این برنامه در کجای فکر مسوولین فرهنگی ما قرار دارد؟
چرا هنگامی که غربی‌ها بر مسائل غیر معقول و انحرافی همچون اختلاط زن و مرد با عنوان تساوی زن و مرد، یا سبک زندگی خود با عنوان پیشرفت و تجدد لجاجت دارند، ما بر ارزش‌های والای فرهنگ خود اصرار نداشته باشیم؟
این بیداری ما را می طلبد که همان پافشاری را که غرب در اهداف باطل خود دارد ما در اهداف خود داشته باشیم.
بیداری سیاسی
امام علی (ع) می فرمایند : هر جمعیتی که در داخل خانه خودشان مورد حمله قرار گیرد و غفلت کند از هجوم دشمن شکست می خورد، دشمن را از دور باید دید و از دور باید شناخت.
مثلا همین مساله جنگ سوریه را ببینید، به طور قطع جنگ سوریه موجب رسوایی خیلی ها شد که در راس آنها استکبار جهانی آمریکا و متحدانش جای دارند و البته چهره خون آشام وهابی ها و سلفی ها و اربابان سعودی آنها را بیش از پیش نمایان نمود.
اما این جنگ چند مسئله دیگر را نیز آشکارا فریاد زد اینکه دشمن دست نمی کشد و برای رسیدن به هدف خود بیش از گذشته فعال شده است. این که دشمن اتاق های فکر خود را فعال تر کرده و می داند برای نابودی هلال مقاومت کمر آن را نشانه بگیرد و از همین رو پس از استیصال در مواجهه با جمهوری اسلامی تصمیم به کمر شکن کردن آن از راه سوریه زده است.
بیداری معنوی
شیطان این روزها با تفکرات شیطانی و مذاهب مختلف شیطانی خود ذهن بشر را مورد هجوم قرار داده است، برای مقابله این مساله باید در دین هوشیار بود.
آنچه که ابزاری میشود برای مقابله با این تهاجم ها همین بیداری است.
درس امام رضا علیه السلام بیداری بود، بیداری در شرایط مختلف، بیداری حتی در کاخ دشمن، تا آنجا که همه کوخ نشینانی که از سردمداران شیعه بودند فرصت فعالیت و بیداری مسلمین را یافتند.
امام نشان داد بیداری یک نفر گاه میتواند بیداری یک جامعه را در پی داشته باشد، آنچه که امروزه به آن نیاز داریم استفاده از درس های امام در تحرکات مختلف است.

منبع:درس های مهم امام رضا

شکلک های محدثه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 16 بهمن 1393برچسب:, | 11:18 | نویسنده : لیلاریاحی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پارس لینک